Monday 30 March 2009

talk about HOTTTTT

Aku penah citer... Masa kat persidangan UMNO tu, PWTC meriah laa dengan gerai dan kedai segala berbagai yang menjual bermacam-macam benda kan...

Aku bukan setakat memborong (perghhh... borong tuuu... walhal 3 helai jer ahaks) tudung ekin, malah beli jugak laa serba sedikit makanan yang tak penah tengok kat kedai biasa (kalau ada pun tak perasan kot huhu)

Nak dijadikan cerita... Pasa suatu petang nan sojuk... Aku mengambil ruang dan peluang mencari haba dgn berjala-jalan mencuci mata.. Disebabkan bilangan manusia yg astaga, jadi aku jalan mmg dekatttt jer dgn gerai2 sekalian, masa tengah lalu lalang jalan2 kat dalam tu aku perasan laa gerai buah-buah Agromas ni, bile aku dekat jer aku ternampak (TERnampak?? hehe) ada tray bertutup dgn buah2 potong yg kecik, rupanya nak cicah dgn sos...

Ada 3 jenis sos kat situ, kuah rojak, sos kicap pedas dan sos cili api... tak tau laaa naper aku boleh ala2 tertarik plak dgn sos3 tu.... maybe coz aku dh agak menggila-i benda2 pedas skrg ni kot... aku pun start laa cicah jambu air kat sos kicap pedas tu... then amik kopok lak cicah dgn sos cili api tu... satu satu aku ngap... sedap ler plak ahaks...

Memandangkan aku tak bawak purse... (sbb ingat nak window shop jer laa konon2) aku pinjam duit boss, mintak dia belikan aku sos kicap pedas tu n sos cili api... hamikkk kauuuuu... kasi terbakar punya... alaa takde laa mahal pun, RM 3 jer sebotol...

Hmmm.. camane boleh tertulis pasal blog ni yek?? Sebab tadi ni aku goreng kopok ikan... cicah dgn syioknya sos cili api tu... perrghhhhh power-rangers betul penangan dia... sepanas-panas cuaca kat luar tu, panas lagi kat dalam mulut aku ni... setiap inci mulut aku rasa terbakar, tapi sebab sedap mmg tak boleh stop laa... sesuaiiiii dgn slogan dia "Pedas-pedas Berselera"... puas seyyy.... aku siap amik lagi gambar dia haa...

Time kunyah boleh lagi tahan... TAPI biler dah abis tu, bibir, lidah, lelangit sumer dah start terasa pijar pedih pedas dia... perasan tak dh tinggal lebih sikit dari setengah jer hehe... nasib baik laa ada penawar yang mujarab al-mustajab...

Yaaaa itu dia... cokolat yg parent aku beli kat langkawi time diorg hantar adik aku dulu... penyelamat mulutku ngeh ngeh ngeh... ekceli ada byk lagi sebelum ni, tapi dah masuk perut, so tinggal yg ni jer... aku pun ape lagi... terus masuk mulut laa... haven jer rasa coklat tu mencair dalam mulut ni.. emmmmmm

Sampai sekarang ni pedas kat bibir n lidah dah hilang... Cuma lelangit aku jer still terasa pedih...

-Fuhh.. Power power...-





No comments:

Post a Comment

Bouncing Star With Cool SunglassesBouncing Star With Cool Sunglasses
Free Orbit Hot Cursors at www.totallyfreecursors.com