Monday 16 March 2009

nilai alam...

salam...



ni adalah blog rasmi pertama aku sejak aku bergelar blogger kat sini...



disebabkan aku tensen dgn blog kat ekawan tu, aku saje laa try mem-blogging-kan diri kat sini plak..



ala2 best jer.. huhu



yg sebenarnye aku ni nak bercerita pasal trip dgn family aku ke Sg Gabai hari ni (semlm)...



dah lebih sedekad aku tak menjejakkan kaki ke air terjun kan, so sgt excited laa biler plan nk gi air terjun jadi hari ni (semlm)...



on the way tu... berlakulah sedikit adegan berdialog kat dalam keta....



mama: kak ngah tau tak kat sini parking dah kene bayar tau...



aku: haa? ye ke? sejak biler plak? (ayat mmg seperti bercakap dgn sahabat handai jer ye)



mama: ye... dah lama dah laa... 2 ringgit jer sekali masuk rasanya...



aku: hmm...



biler dah nak sampai tu...



mama: haa.. nampak tak mamat yang pakai jaket hitam tu, diorg tu yg jaga tempat ni..



aku: ... (sibuk korek2 beg nak cari duit kecik)



mamat JKK (dirahsiakan): ada berapa orang ye dalam kereta ni? (dia usha2 jenguk2 kire2) ada 4 orang ye.. so bayar 4 ringgit yek



2 saat kemudian...



mama: EH?? KENE BAYAR IKUT KEPALA KE??



*perhatian... tu bukan bermakna mak aku menjerit.. tapi aku sengaja CAPSkan supaya korang boleh imagine betapa tergezutnya kami time tu...



mamat JKK (dirahsiakan): ye, ni arahan baru dari kerajaan negeri, sumer yg nak masuk sekarang ni bayar ikut kepala..



aku plak malas nak argue apa2, alang2 dah datang jauh2, bayar jer laa, lagipun kitorg dtg ni nak enjoy...



nasib baik agak awal lagi, coz boleh dapat parking dgn agak mudah laa..



time mandi tu mmg best laa... dh lama tak berendam dalam air sojukkkk mcm tu... menggigil sey...



tetapi...



time nak balik tu.... segala keseronokan tu hilang dek ke-susah-payah-an kitorang nak kuar...



hangin seyyyy... mamat2 JKK tu keje diorg kutip duit jer... pas tu harammmm langsung tak tolong jaga or handle keadaan yg kelam kabut dengan keta parking kiri kanan segala berbagai...

diorg siap boleh lepakkkk syiok2 minum2 bawah pokok lagi... selamber badak sumbu jer



kata2 terakhir mak aku time tu...



ni last kite datang sini...

-erkkk-

No comments:

Post a Comment

Bouncing Star With Cool SunglassesBouncing Star With Cool Sunglasses
Free Orbit Hot Cursors at www.totallyfreecursors.com