Thursday 26 March 2009

kebaya??

seingat2 aku laa, aku cuma pakai baju kebaya ni 2 kali jer seumur hidup aku... oh yessss D-U-A kali sahaja...

kali pertama, kebaya kaler merah hitam aku pakai tuk dinner company...

pastu plak kali kedua masa wedding abang aku, aku pakai kebaya kaler hijau striking gitu... ni 3 tahun lepas rasanya.... pastu kebaya tu aku simpan buat pekasam... muahaha

naper citer2 pasal kebaya yek???

sebabbbbbbb

hari ni biler mak aku hantar aku balik umah dari abis part time kat PWTC... oh yeah talk about UMNO, what aaaa gathering... aku mcm tak nak kuar jer dari bilik florist tu... sungguh mengimbau kenangan masa nak register subjek kat fakulti sains UM dulu... (budak2 fak sains bench 2000 tau laa kan...) SUPER CROWDED WOKEY!!! ok, tu kisah lain... balik pd kisah kebaya ni...

kat dlm keta tgh drive2 tu.... kami dok bercerita ttg MTeST yg aku bakal amik Sabtu ni (wish me LUCK ya) mak aku cakap datang laa ke PWTC pas exam tu... pas tu aku plak cakap kat dia, takkan nak aku gi ke sana dgn baju kurung berbagai?? kejadahnye aku nak masuk tempat sejuk camtu pakai nipis2 jer... (believe it or not... aku mmg borak mcm tu dgn mak aku... cuma aku bahasakan diri aku kakngah laaa...) pastu mak aku kata... ala salin laa dulu baju tu b4 datang... dan aku pun... yelah, tengoklah nnti...

senyap kejap...

tibe2 mak aku cakap.... kakngah, besok hari jumaat kan, hang pakai laa kebaya datang PWTC...

aku... terlopong.... haaa???? biar betul mama ni??? series ke mama nak kakngah pakai kebaya??

mama.... yelah... hang ada kan baju kebaya yg mama bagi dulu tu... pakai jer laa.. badan pun dh slim ok jer ni...

aku.... errr.... hmm... (my feminine hormone kicks in... well...) oklah, tapi mama pun kene pakai kebaya gak... tak aci laa kakngah sorang jer...

mama *senyummmm jer

so, besok hari jumaat... aku pun baru jer abis gosok baju kebaya sutera batik hijau ni...

kali ketiga...

-hehe-

No comments:

Post a Comment

Bouncing Star With Cool SunglassesBouncing Star With Cool Sunglasses
Free Orbit Hot Cursors at www.totallyfreecursors.com