Tuesday 1 June 2010

i likeee the song

hari ni agak menyeronokkan attend lecture kursus pedalaman ni... yang slot pagi pasai sains, byk hands-on and simple experiment yang boleh dibuat... 
yang tu aku dh boleh agak laa kan since aku ni mmg chekgu sains...

tapi yang slot lepas rehat tu yang sangat2 buat aku teruja nak menaip...
slot maths, lecture oleh Hjh Natrah, the very the best hokey.. byk pengalaman dia share, motivasi dia bg kat kitorg yang bakal kene 'campak', eh.. diamanahkan, ayat kene positif tu... kat kawasan pedalaman ni... bergetar, membara dan berkobar2 semangat dgr ayat2 dia...

cuma dia agak pemalu laa coz bile dia nampak aku dok rakam guna hp, tp dia tak bg... erk... huhu... tapi buat gak, kaver2 sampai kong laa batteri... hahahaaa... ala bukan nk post kat fesbuk pun... just for my own collection and peneman di kala sunyi kelak *syahdu ler plak*

pastu bab yang haku paling sukerrr ialah bile dia citer laa  nak jd cikgu ni kene pandai berlakon, kene pandai jd model, kene pandai menyanyi etc etc....  pendek kata kene pandai dalam semua laaa...{setuju3 dgn stetmen itu}

and then... dia pun bg tau dia nk nyanyi satu contoh lagu tentang nombor 0-10 yg anak murid dia buat tuk ajar bebudak darjah satu...

bile aku tgk n dgr tu... alahaiiiii sangat best n cute lirik dia.... can't stop smiling.... siap ada gaya lagi...

ni lirik dia:
yang sifar itu bulat
satu pula terpacak
dua macam itik
tiga mulut ternganga
empat rumah tak siap
lima si ikan buntal
enam ubat nyamuk
tujuh cangkul pakngah
lapan cermin mata
sembilan pokok tauge
dua tangan sepuluh 
belajar sungguh sungguh

sukanyeeeeeeeeeeeeeeeeee..... tak sabar nak ajar kat anak murid nanti... err... kalau dapat jd cikgu maths laa hehehe

p/s: tgh tak betul sgt ni sbb dok neves dgn interbiu lusa... dah laa aku manusia terakhir... huhuhu


No comments:

Post a Comment

Bouncing Star With Cool SunglassesBouncing Star With Cool Sunglasses
Free Orbit Hot Cursors at www.totallyfreecursors.com